Første gang med Din Dugnad? Slik funker det!

av | sep 22, 2023 | Ukategorisert | 0 kommentarer

Introduksjon

 

Din Dugnad er digital portal som lar grupper tjene penger uten å måtte kjøpe inn varer først. Vi anbefaler alle deltagere å lese gjennom denne introduksjonen for å få en forståelse om hvordan dere kan maksimere utbyttet av å bruke vår løsning. Det finnes nemlig mange skjulte funksjoner.

Hvordan funker løsningen?

 

Gjennom investering har vi et varelager her i Norge hvor vi har kjøpt inn alle varene som dere kan selge i nettbutikken. Det er det som tillater oss å sende produktene direkte til kunden med kun 3-7 dager leveringstid.
En dugnadsbutikk fungerer som en helt vanlig nettbutikk. Det som skiller de fra hverandre er at du i dugnadsbutikken kan du velge hvem du vil at støtten skal gå til.
(alle deltakere har en unik URL som avgjør hvilke spiller som blir “kredittert” med salget)
Dette velger kunder ved å trykke i boksen som er markert på bildet nedenfor.

Dersom du velger å ikke støtte en spesifikk spiller/deltaker vil støtten bli registrert som felles støtte til hele laget/gruppen/organisasjonen.

Etter at du har valgt hvem du vil støtte og kjøpt noe i den spilleren/personens unike dugnadsbutikk vil produktene bli sendt fra Din Dugnad sitt lager og direkte til postkassen til den som kjøper produktet.

Hvordan vet vi hvor mye vi selger?

For dugnads ansvarlig

 

Ansvarlig kontaktperson (som opprettet dugnaden) vil få inn alle data oversiktlig i dashbordet sitt. I dashbordet vil man enkelt få oversikt over totalt antall salg, gruppens samlede fortjeneste samt summen penger man har tilgode og fått utbetalt.

For dugnads medlem

 

Som medlem av dugnaden vil du ikke få oversikt over hvor mye de andre medlemmene har solgt, men vil derimot bli oppdatert på mail for hver gang du gjør et salg. Du vil også kunne se hvor mye du har samlet inn totalt både via din egne lenke (som man finner ved å velge deg som den man ønsker å støtte på nettbutikken til gruppen) og QR kode som sendes ut på mail. (det er derfor viktig å registrere mail til gruppens medlemer.)

Hvordan skaffer vi salg?

For å maksimere inntjeningen deres oppfordrer vi alle til å bruke de 3 stegene beskrevet nedenfor.

 

 

– Gjennom QR-kode

Når dere blir lagt til som dugnads medlem vil dere få tilsendt en velkomst mail. Her vil dere få linken til dugnadsbutikken og en QR-kode. QR-koden kan bli brukt til dørsalg, og er unik for alle medlemmene. Det vil si at når noen skanner QR-koden din og kjøper i nettvinduet som kommer opp så vil støtten automatisk gå til deg. (dette gjelder også ved å dele Url/lenken)

– Gjennom sosiale medier

På dugnadsbutikken har dere en egen knapp hvor dere enkelt kan dele dugnadsbutikken på Facebook. Vi oppfordrer alle medlemmer/foreldre til å gjøre dette med en gang dere blir lagt til som medlem.

Link til deres butikk kan også legger i Instagram bio, promoteres på nettsted, eller lignende.

– Dele link

Den siste måten å dele dugnadsbutikken er ved å sende linken til venner og bekjente. Linken til dugnadsbutikken finner du i velkomst mail som du får QR-koden i.

Dersom du ikke finner igjen velkomst mailen, kan du søke opp denne mail adressen: «noreply@dindugnad.no»

Lykke til med dugnaden!