Arrangere dugnad? 4 fordeler ved å bruke Din Dugnad!

by | Sep 22, 2023 | Ukategorisert | 0 comments

Introduksjon

Å arrangere dugnad kan være stressende og krever mye planlegging. De fleste benytter seg av tradisjonell salgsdugnad. Dette går ut på at ansvarlig kontaktperson bestiller inn x antall varer og leverer ut x antall varer til hvert medlem. Dersom alle ikke selger produktene de har fått utlevert må de selv betale for de resterende varene, eller levere dem tilbake til leverandøren uten noe profitt.

Hva er Din Dugnad?

Din Dugnad er en ny, risikofri og innovativ måte å samle inn penger til et bestemt formål. Ansvarlig kontaktperson kan selv opprette en dugnadsbutikk på under 15 minutter ved å registrere seg her. Deretter må du velge «Ny dugnad» for så å fylle ut informasjon om hvem som er ansvarlig kontaktperson, kontonummer for utbetaling, formål for dugnaden, velge hvilke produkter dere ønsker å selge, og til slutt må du legge til medlemmene som skal utføre dugnaden. Når alt har blitt fylt ut vil hvert av medlemmene få tilsendt en mail om at de har blitt lagt til i dugnaden. De vil da få tilsendt linken til dugnadsbutikken samt en unik QR-kode som de kan bruke til dørsalg. Alle produktene som blir solgt i dugnadsbutikken blir sendt direkte fra Din Dugnad sitt lager til kunden. Dette gjør at dere aldri har et ansvar for produktene.

Når dere er fornøyde med innsamlingen kan ansvarlig kontaktperson betale ut pengene fra dashbordet, direkte til kontonummeret som ble ført opp når dugnadsbutikken ble opprettet. Etter pengene er utbetalt vil dugnadsbutikken enda være aktiv så lenge dere ønsker uten noen kostnader,  neste gang dugnaden skal starte er dugnadsbutikken enda aktiv.

Fordel #1: Større utvalg av produkter

Hos Din Dugnad kan dere selv velge ut hvilke produkter dere ønsker å selge i dugnadsbutikken. Dette er et av de siste stegene du må gjennom når du oppretter dugnaden. Du kan huke av over 10+ forskjellige produkter, og det er helt valgfritt hvilke du ønsker å tilby.

Dette gjør dugnaden mye mer spennende for de som skal støtte, og dersom dere skal utføre flere dugnader så vil de som støtter ikke bli tvunget til å kjøpe samme produktet om og om igjen, men de kan da alltid finne et nytt produkt som de faktisk har lyst på.

Fordel #2: Bedre oversikt over hvor mye alle selger

Når du oppretter dugnadsbutikken kan du legge til medlemmene som skal utføre dugnaden. Ansvarlig kontaktperson vil da få en oversikt i dashbordet med hvor mange salg alle har gjort, og hvor mye penger de har samlet inn. Dette er live statistikk som oppdateres med en gang noen gjør et salg i dugnadsbutikken. Medlemmene som selv utfører dugnaden har ikke tilgang til å se hvor mye de andre har solgt, men blir oppdatert på mail hver gang de gjør et salg og hvor mye de selv har samlet inn til nå.

Fordel #3: Null ansvar ovenfor produktene

Når dugnadsbutikken er opprettet er alt dere skal tenke på å skaffe salgene. Når noen støtter dere gjennom dugnadsbutikken deres ved å handle, sender vi ut varene direkte fra lageret vårt til personen som har kjøpt produktet. Dere kjøper ikke inn varer på forhånd, og det er ingen minimum antall varer som må selges.

Fordel #4: Dugnad året rundt

Tradisjonell dugnad skjer intensivt i korte perioder spredt ut over året. En stor fordel ved å ha en aktiv dugnadsbutikk hos dindugnad.no er at den forblir aktiv året rundt uten noen kostnader. Dette gjør at alle kan støtte dere når som helst, ved å handle i deres unike nettbutikk.